21 d’abril del 2013

L'INFANT ACTUA I APRÈN A PARTIR DEL QUE LI POSAM A LA SEUA DISPOSICIÓ.

Qualsevol cosa que l’infant descobreix per iniciativa pròpia, al seu propi ritme i controlat per ell durant la seva activitat espontània s’incorpora més fàcilment i amb més seguretat a la seva experiència física i psicològica. Cada descobriment esdevé una eina per al següent.
                                                 
                                                                                                                   
                   

17 d’abril del 2013

DE COLORS

En Marc i n'Andreu s'han posat davant la cara un dels fulls transparents que tenim per al retroprjector.
I tot ho han vist d'un altre color!
A partir d'aquí, per iniciativa d'un grup d'infants, s'ha desenvolupat un joc d'exploració...
 


15 d’abril del 2013

MOMENT DE TREBALL CONJUNT.

Un moment excepcional: tots els infants que hi ha a la sala construeixen!
Estan treballant de manera prou coordinada i cooperativa per la seva edat, 3 i 4 anys.
 
 
Cada sessió a la sala de llum i construccions és una sorpresa.
Amb els mateixos materials sorgeixen diversitat d'interessos i per tant, històries diferents.

5 d’abril del 2013

L'ESPONTANEÏTAT PER INTERROGAR-SE.

En Leo, en Lluc i n'Andreu de 3 anys, fan un dibuix en un full transparent. Cadascú utilitza el material per fer el que vulgui. El dibuix és un mitjà a través del qual l'infant dialoga amb ell mateix, amb el seu món interior
 N'Andreu està concentrat en la seua representació. Intenta fer les lletres del seu nom i açò implica primer esforç i, després, satisfacció.
                   


Mentre, en Lluc ja ha pintat molt el seu full. Es posa el seu dibuix davant la cara i se sorprèn al veure que pot mirar a través d'ell i, a més, canvia els colors de les coses!
 
 
En Leo ja ha pintat bastant i també vol saber què passarà si es posa el seu dibuix davant la cara.
Imita el que fa en Lluc.
 
 
En Lluc segueix experimentant...
Sembla plantejar-se: Podria pintar amb el full davant la cara? i és clar, ho prova.
 
 
Finalment, molt satisfet, i només amb el nas un poc brut de rotulador, segueix el seu treball.
 
 
Els infants fan art per conèixer, explorar i experimentar.
L'art els permet descobrir i explorar el món.
En aquest procés descobreixen el misteri, la creativitat i també la frustració.